ActivLease
100% van onze klanten beveelt ons aan
9.5/10

HomeInformatieAutolease blogHyundai KONA Electric vs Opel Ampera-e: EV's vo...

Hyundai KONA Electric vs Opel Ampera-e: EV's voor dagelijks gebruik

10-01-2019

Hyundai KONA Electric vs Opel Ampera-e: EV's voor dagelijks gebruik

De Hyundai KONA Electric is kort na zijn marktintroductie al de nieuwe maatstaf voor betaalbare elektrische auto’s. Met zijn forse accupakket, indrukwekkende actieradius en natuurlijk de aantrekkelijke vanafprijs is de Koreaanse SUV de favoriet van menig leaserijder. Ook ActivLease is fan en u kunt bij ons een KONA Electric leaseofferte aanvragen voor full operational lease en financial lease. Maar hoe legt hij het af tegen elektrische modellen die al een tijdje verkrijgbaar zijn? De journalisten van ANWB besloten hem tegenover de Opel Ampera-e te zetten en komen tot een duidelijke conclusie.

Praktisch bereik

De KONA Electric heeft een fors accupakket van 64 kWh aan boord. Dat moet volgens de WLTP-cyclus genoeg zijn voor 449 kilometer actieradius. De Opel Ampera-e heeft een iets kleiner accupakket van 60 kWh en een rijbereik van 380 kilometer. Beide auto’s zeer dus zeer geschikt om dagelijks in te rijden. Maar hoe liggen de verhoudingen in de werkelijkheid? ANWB test het verbruik op de route van Den Haag naar Lelystad en terug, een rit van 220 kilometer. Bij terugkomst heeft de KONA nog 189 kilometer bereik over, in de Opel Ampera-e resteert 121 kilometer. Ook in de praktijk brengt de KONA u dus iets verder.

Snelladen

Het accupakket van de KONA is moderner en kan daarom meer snellaadvermogen aan. Hierdoor heeft hij in evenveel tijd een stuk meer bereik teruggeladen dan de Ampera-e. Na zo’n 45 minuten pauzeren bij de snellader rijdt u al met een volle lading verder, terwijl u in de Ampera-e nog een kwartier langer nodig heeft. Voordeel van de Opel is dat hij voor elk soort laadpaal geschikt is en via de myOpel app is het dichtstbijzijnde laadpunt gemakkelijk te vinden.

Rijke standaarduitrusting

De Hyundai KONA Electric en Ampera-e zijn allebei rijkelijk aangekleed. De modellen bevatten diverse rijhulp- en veiligheidssystemen die het autorijden een stuk gemakkelijker maken. Op de KONA zit altijd een achteruitrijcamera, maar die moet bij de Ampera-e optioneel aangevinkt worden. Daar tegenover staat dat de Opel standaard elektrische inklapbare buitenspiegels, verwarmbare stoelen en een draadloze smartphone oplader heeft. Verder is de standaarduitrusting grotendeels vergelijkbaar. De fiscale waarde blijft in beide gevallen onder de 50.000 euro en daarmee komen ze voor het volledige bedrag in aanmerking voor 4 procent bijtelling.

Hyundai KONA Electric
Opel Ampera-e

Tijdens het rijden valt ook de binnenruimte op. Beide auto’s hebben een hoge zit en bieden lekker veel bewegingsvrijheid, al is het voor langere mensen verstandig om eerst even een proefrit te maken. De Ampera-e heeft een kofferbak waar 381 liter bagage in past. Dat is iets meer dan de KONA, die heeft plek voor 373 liter.

Hyundai KONA Electric of Opel Ampera-e leasen? Vraag een offerte aan bij ActivLease!

De KONA Electric is later op de markt gekomen en heeft daarom op bepaalde punten een voorsprong ten opzichte van de Opel Ampera-e. Ook is de Koreaan qua leaseprijs iets gunstiger dan zijn Duitse concurrent. Verder zijn de elektrische auto’s gewaagd aan elkaar en lenen beide zich uitstekend als leaseauto voor dagelijks gebruik. Een slechte keuze bestaat dus niet. Komt u er desondanks toch niet uit? Neem dan contact op met een van onze leaseadviseurs, zij helpen u graag op weg. Als expert in elektrisch leasen leveren wij zowel de Hyundai KONA Electric en Opel Ampera-e met alle opties en uitvoeringen. Vraag een leaseofferte aan, wij gaan meteen voor u aan de slag!

Waarom ActivLease
  • Merk onafhankelijk leasen
  • Transparant
  • Altijd een alternatief
  • Altijd de beste deal
  • Online maar toch persoonlijk
Patrick van Heijningen
Ferdy van der Craats
Fabian Heijligers
Vragen? Neem contact met ons op!
Wij helpen u graag verder.

HomeInformatieAutolease blogHyundai KONA Electric vs Opel Ampera-e: EV's vo...