ActivLease
085 - 90 229 29

Home>Informatie>Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen auto-lease contracten 

 

Wie mag er in uw leaseauto rijden?

Iedereen die in het bezit is van een in Nederland geldig rijbewijs, mag rijden in uw leaseauto. U moet hier echter wel toestemming voor hebben gegeven en u blijft zelf verantwoordelijk voor het voertuig.

Indien u via uw werkgever een autoregeling heeft, kan het overigens zijn dat hiervoor afwijkende afspraken zijn gemaakt.

 

Hoe meld ik een schade aan mijn leaseauto?

Indien u een leaseauto via Leaseplan heeft dan dient u als volgt te handelen:

De schade dient u binnen 48 uur bij Leaseplan te melden. Schade melden kan via de website, de Mijn LeasePlan App of per telefoon bij de LeasePlan Berijdersservice via +31(0)36 527 2727.

Graag vragen wij uw aandacht voor het volgende:

• Bij eenzijdige schade is er geen papieren schadeformulier nodig, maar in specifieke gevallen kan LeasePlan hier alsnog om vragen. Dit geldt alleen als de auto via Euro Insurances is verzekerd. Indien de auto niet via Euro Insurances is verzekerd dient u een papieren schadeformulier in te vullen.
• Probeer bij een tweezijdige schade (met uw telefoon) een foto te maken van het voertuig van de tegenpartij inclusief kenteken. Deze foto kunt u eenvoudig toevoegen in uw schadedossier via Mijn LeasePlan.
• Bij inbraak- en diefstalschade dient u aangifte te doen bij de politie.
• Bij diefstal van het voertuig dient u per direct telefonisch contact met Leaseplan op te nemen: +31(0)36 527 2727

 

Hoe bereken in mijn fiscale bijtelling?

Hoe vraag ik een schadevrij rijden verklaring aan?

Stuur hiervoor een verzoek per mail naar info@activlease.nl met vermelding van uw naam, bedrijfsnaam, contractnummer en kenteken van uw leaseauto. Wij vragen de verklaring vervolgens voor u op bij de leasemaatschappij.

 

Mijn auto heeft onderhoud nodig. Kan ik hiervoor zelf contact opnemen met een autobedrijf?

Voor het plannen van onderhoud kunt u zelf contact opnemen met een autobedrijf. Per leasemaatschappij kan het echter wel verschillen of u bij een aangesloten autobedrijf onderhoud kunt laten uitvoeren of dat u zich bij iedere merkdealer kunt melden.

Heeft u hier nog vragen over? Neem dan gerust contact met ons op via telefoonnummer 085-9022929 of stuur een e-mail naar info@activlease.nl.

 

Wanneer moeten de zomer/winterbanden gewisseld worden?

Het wordt aangeraden om de winterbanden in oktober of november te laten monteren. In maart of april kunt u de zomerbanden weer onder de auto laten monteren.

 

Hoe werkt een kilometer afrekening?

Jaarlijks wordt er gekeken naar het contractueel afgesproken kilometrage en de werkelijk door u gereden kilometers. Aan de hand van deze berekening ontvangt u een credit of debetnota.

 

Wanneer wordt het leasecontract herberekend?

Als het werkelijke kilometrage en/of de looptijd afwijkt van de contractueel overeengekomen kilometers en/of looptijd (binnen de gestelde bandbreedte), dan vindt er een hercalculatie plaats. De bovengenoemde bandbreedte kunt u in de voorwaarden van de mantelovereenkomst terugvinden.

 

Moet mijn leaseauto voorzien zijn van winterbanden als ik naar het buitenland ga?

Indien u in de wintermaanden naar Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk of een Scandinavisch land gaat, zorg er dan voor dat uw leaseauto voorzien is van winterbanden. Indien u ook de bergen in gaat, zorg er dan ook voor dat u sneeuwkettingen bij u heeft.

Voor meer informatie over winterbanden in het buitenland, kunt ook ook de website van de ANWB raadplegen. Klik hier.