ActivLease
98% van onze klanten beveelt ons aan
9.5/10
085 - 90 229 29
Marcel uit Delfzijl
Geschreven op 15 december 2021
Totaalscore
1/10
Deskundigheid
Snelheid van handelen
Afspraken nakomen
Klantvriendelijkheid

heb ik voor de volgende auto ook een keer bij een ander bedrijf een offerte opgevraagd. Hierbij kwam al gauw Activlease in beeld. Echter uiteindelijk bleek dat ik (via Activlease) toch weer bij mijn voormalige Leasemaatschappij uit kwam. Uiteindelijk toch maar de auto besteld en opgegeven bij welke dealer ik hem geleverd wil hebben. dan komt ineens het bericht dat ik dat wel had ingevuld, maar de auto zou worden geleverd door een dealer ruim 300 km bij mij vandaan?!?! Tot dusver zijn mijn auto's altijd geleverd door een dealer van mijn keuze, maar dat kan bij Activlease blijkbaar niet. Omdat ik dit zeker niet praktisch vond, gelijk bezwaar gemaakt, maar dit was niet bespreekbaar. De afstand hoefde volgens hen ook geen enkel probleem te zijn, want Activlease zou de auto gewoon bij me thuis afleveren. Dit dan uiteindelijk maar geaccepteerd. Toen de aflevering gepland zou worden, bleek dat wel even mijn gloednieuwe Audi E-tron GT op mijn kosten 300 km wilde inrijden op weg naar mij toe. Het lijkt mij toch wel zo netjes als je zegt de service te hebben om een auto voor de deur af te leveren, dat je dit op een trailer doet en niet gewoon rijdend over de weg. Omdat ik dat pertinent geen oplossing en al helemaal geen service vind, bleef er niets anders over dan dat ik de auto zelf moet halen. Dat is met de huidige lease auto 300 km heen met twee personen, en dan met twee auto's weer 300 km terug met twee personen. Dat is 900 km en 12 manuren op mijn conto voor het halen van een auto, terwijl je hemelsbreed op ca 250 meter van een Audi dealer af woont. Eens maar nooit weer.

Reactie van ActivLease

Dag Marcel, Ai, helaas een 1. Zulke rapportcijfers zijn we niet gewend dus deze komt hard aan. Laten we vooropstellen dat we het ontzettend spijtig vinden dat uw ervaring met ActivLease een teleurstelling is. Tijdens het adviesgesprek is u aangegeven dat we, om een concurrerend prijsniveau te halen, gebruik maken van centrale inkoop. In dit geval een dealer in Dordrecht. Voor de aflevering gebruiken wij een eigen chauffeur die jaarlijks ±250 auto’s aflevert op locatie, daarbij de auto volledig uitlegt en toelichting geeft bij het laden, snelladen en gebruik van laadpalen. De 300 km die onze chauffeur met de auto zou hebben gereden worden altijd verrekent met het kilometrage op het afleverformulier van de leasemaatschappij. Daarnaast leveren wij de auto altijd met een volle accu af aan de klant op locatie, dus ook in uw geval hadden wij de accu voor aflevering volgeladen bij de dichtstbijzijnde snellader. Waarom wij niet kunnen kiezen voor een aflevering met een trailer: elektrische auto’s wegen aanzienlijk meer dan conventionele auto’s. In uw geval heeft de auto een gewicht van bijna 2.300 kg. Hierdoor is het minder goed mogelijk om de auto op een trailer te vervoeren omdat het totaalgewicht het wettelijk toegestane overschrijdt. Daarnaast was het in verband met uw thuislocatie niet mogelijk om daar met een zware vrachtwagen te komen. Dit alles hebben wij u geprobeerd uit te leggen. Dat is ons niet voldoende gelukt, waarvoor onze excuses. We vinden het heel vervelend maar helaas liet het gesprek niet meer toe om hier alsnog een oplossing voor te vinden. In overleg met de dealer hebben wij begrepen dat u de auto inmiddels zelf hebt opgehaald. We wensen u veel rijplezier en veilige kilometers.

Waarom ActivLease
  • Merk onafhankelijk leasen
  • Transparant
  • Altijd een alternatief
  • Altijd de beste deal
  • Online maar toch persoonlijk
Patrick van Heijningen
Elmar Slokker
Ernst-Jan Hulsker
Vragen? Neem contact met ons op!
Wij helpen u graag verder.

HomeKlantbeoordelingenMarcel uit Delfzijl